CURRICULUMA
Curriculuma eskolako
plangintzarekin lotzen da eta berez aldez aurretik egiten den prestakuntzari
egiten dio erreferentzia. Horretarako 4 curriculum mota bereizten dira :
Heziberri 2020an adierazi
egiten dira hezkuntza esanguratsu eta antolatu bat sortzeko ideiarekin.
·
Curriculum formala/agerikoa: :
Gobernuak, ikastetxeak eta irakasleek sortzen
duten dokumentua da non definituta geratzen den maila
bakoitzerako zer-nolako eduki transmititu behar zaien umeei eskolan, edukiak,
konpetentziak, helburuak, ebaluazio irizpideak etbar. Heziberri 2020
adibidez curriculum formal bat da.
·
Curriculum ezkutua:
Antolamenduaren arabera transmititzen diren baloreak, jakintzak, ideologia eta
ezagutzak era inplizito batean nahigabe barneratzen direnak.
·
Curriculum erreala:
Ikasleak benetan ikasten duena (ezagutza), curriculum formaletik transmititzen
den guztitik ikasleek benetan barneratzen dutena.
·
Curriculum ausente/
ez dagoena: Gure plankfikazioetan ez dagoena edo badagoena baina ez dena
ematen, hau da, curriculumean zehaztutako eduki guztiak ez dira ematen.
Curriculum mota hau hobeto ulertzeko klasean aipaturiko adibide bat aipatuko
dizuet. Esaterako, 5. Mailan dagoen irakasleak matematiketan kurtso horretan
zehar hainbat eduki azaldu behar ditu, besteak beste, zatiketan 3 zifrekin,
buruketa konplexuak eta algebra. Baina irakasleak aukeratu du algebra ez emotea
eta bestd gaietan gehiago sakontzea. Beraz, algebra curriculum ausentea izango
litzateke, curriculumean zehaztuta dagoelako baina ez da emango.
Curriculum
mota hauek teknokratiko (curriculum formala) eta filosofikoetan (curriculum
ezkutukoa) banandu ditzakegu.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina